«تبلیغ گفتمان رقیب» توسط اصولگرایان؛ همه آنچه که نتایج انتخابات ۹۲ را رقم زد
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




«تبلیغ گفتمان رقیب» توسط اصولگرایان؛ همه آنچه که نتایج انتخابات ۹۲ را رقم زد
بازدید : 199 |

افسران - «تبلیغ گفتمان رقیب» توسط اصولگرایان؛ همه آنچه که نتایج انتخابات ۹۲ را رقم زد

پورنجاتی: با اطلاع می‌گویم؛ اینگونه نبود که برخی اصول‎گرایان اتفاقی مواضعی را در مناظره‎ها بگیرند/موضع‌ولایتی علیه جلیلی تدبیر شده بود

اگرچه پرونده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب و تشکیل کابینه یازدهم بسته شد اما اخبار و حاشیه‌های آن هنوز در میان اهالی سیاست مفتوح است.
به گزارش رجانیوز، بررسی عوامل و دلایل "شکست اصولگرایان" در این انتخابات از جمله موضوعاتی بود که با نگاه‌های مختلف سیاسی به آن پرداخته شد اما خبری که یکی از "اصلاح طلبان تندرو" از تلاش حساب شده برخی کاندیداهای اصولگرا برای تبلیغ گفتمان رقیب در انتخابات اخیر رسانه‌ای کرد، باب جدیدی را در واکاوی شکست اصولگرایان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گشود؛ بابی که می‏توان برای آن یادداشت‎ها و تحلیل‎های گسترده و گوناگونی نگارش کرد؛ «تبلیغ گفتمان رقیب».
"احمد پورنجاتی" نماینده مجلس ششم و از اعضای حزب مشارکت در گفت‌وگویی که با یک هفته‌نامه اصلاح طلب داشت، به اظهارات علی اکبر ولایتی یکی از سرشناس‎ترین کاندیداهای اصولگرا در مناظره انتخاباتی و همچنین کمکی که این اظهارات به «گفتمان رقیب اصولگرایی» داشته اشاره کرده و این اظهارات را نه یک تصادف که ناشی از «تدبیری عقلانی» خواند.
پورنجاتی با بیان اینکه در تبلیغات انتخاباتی صداو سیما از سوی تیم آقای روحانی با تدبیر عمل شد، تصریح کرد: اینگونه نبود که بخشی از کاندیداهایی که در جبهه اصول گرا تعریف می‌شدند خود خواسته و اتفاقی مواضعی را بگیرند که نهایتا به سود کاندیدای پیروز باشد. تمام اینها با برنامه‌ریزی بود به این معنا که با تدبیر عقلانی همراه بود. به عنوان نمونه موضع‌گیری آقای ولایتی در مسائل سیاست خارجی و مواجهه ایشان با آقای جلیلی صرفا به خاطر خاستگاه شخصی ایشان نبود بلکه نتیجه تدبیر عقلانی بود که به شکل دقیقی اندیشیده شده بود. من این را با اطلاع می‌گویم و تحلیل نیست.
علی اکبر ولایتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری به عنوان عضو ائتلاف 1+2 در رسانه ها مطرح شد، هر چند این ائتلاف سرانجام خوشی نداشت اما تاکید پورنجاتی بر اینکه هماهنگ شده بودن موضع‌گیری‌های ولایتی در مسائل سیاست خارجی، صرفا یک تحلیل نیست، بلکه بر مبنای اطلاع و خبر است، ابهامات جدی را در اذهان اصولگرایان ایجاد کرده است.
بر مبنای ادعای پورنجاتی، رفتار علی اکبر ولایتی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ناشی از زدوبندهای پشت پرده‌ بوده است که نتیجه آن به شکست اصولگرایان انجامید. ولایتی‌ای که در کارنامه خود سابقه وارد نشدن به عرصه انتخابات ریاست جمهوری به خاطر حضور هاشمی رفسنجانی را داشت.
هر چند انتظار افکار عمومی طیف گسترده پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسخ علی اکبر ولایتی به ادعاهای پورنجاتی است اما با این وجود هنوز موضع غیرقابل قبول این کاندیدای اصولگرا در موضوع سیاست خارجی خصوصا بحث هسته‌ای در مناظره‌های انتخاباتی لاینحل باقی مانده است.
ولایتی در آخرین مناظره انتخاباتی به جلیلی چه گفت؟
برخی تحلیلگران اصرار ولایتی برای ماندن در صحنه انتخابات با وجود برآورد پایین رای و نقش سخنان آخر ولایتی و حمله او به جلیلی را بزرگترین خدمت ولایتی به گفتمان رقیب اصولگرایان یعنی آقای روحانی می دانند، موضوعی که با ادعای پورنجاتی ظاهرا چندان هم تصادفی نبوده و درباره آن «تدبیر» شده بوده است.
ولایتی: درباره صحبتی که دکتر جلیلی کردند باید بگویم که دیپلماسی این نیست که در مقابل کشورهای دیگر خطابه بخوانیم و مطلبی را بیان کنیم اینجا در مصاحبه می‌گویم دیپلماسی این نیست که ما یک طرف بنشینیم و آنها طرف دیگر و ما یک حرف مشخص بزنیم اقدامات دیگر در خارج از اینها بکنیم.بنده به شما عرض می‌کنم که حرفی که می‌فرمایند برای 20 سال پیش است و الان وضعیت دنیا فرق کرده ناچارم موضوعی را مطرح کنم که تا به حال مطرح نشدند یک زمان قبل از‌آنکه به قطعنامه‌های شورای امنیت در بحث هسته‌یی نرسیده بودیم آقای سارکوزی مستقیم از بنده دعوت کرده و سفیر فرانسه آمد و گفت که آقای سارکوزی از شما دعوت می‌کند که به پاریس بیاید تا مذاکره کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:#گفتمان-اصولگرایی #پورنجاتی #اصلاح-طلبان #گفتمان-رقیب ,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس